Handelsbetingelser

 

   

KARTÓ 

Cvr nr. 25653297
H.C.Ørsteds Vej 50D, 1879  Frederiksberg C.

Info@karto.dk

Tlf. 35 34 67 00 Mobil 26 73 03 75

Betaling af dine varer er sikkert og nemt hos KARTÓ

Du kan vælge at betale med: Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Elektron, Mastercard/Eurocard, Maestro, JCB.
Når du betaler med kort, hæver vi først beløbet på din konto, når dine varer afsendes fra os. 

Levering er gratis i Danmark 

Fri fragt til GLS pakkeshop eller med GLS til en erhversadresse i Danmark. 

Såfremt du ønsker at afhente din ordre selv, er der naturligvis ikke leveringsomkostninger forbundet med dit køb.

Leveringen sker normalt inden for en 1- 3 hverdage. Er leveringstiden længere, sender vi en e-mail til dig.

Når ordren afsendes fra os, vil du modtage en e-mail med pakkens trackingnummer. 

 

Ved levering i og udenfor Europa, Grønland samt Færøerne er leveringsgebyret Post Danmarks gældende takster som er 250 kroner.
Bestillinger til udlandet vil ligeledes blive afsendt indenfor 2-4 hverdage. 
 

Alle forsendelser i Danmark bliver sendt med GLS.

 

Gratis returnering. 

Når du handler her i webshoppen sender vi automatisk en GLS returlabel med din ordre. På den måde er det nemt at sende varer retur til os. Du indleverer blot pakken i din nærmeste pakkeshop. 

 

Fortrydelsesret - Du kan fortryde dit køb i 14 dage

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en email til: info@karto.dk eller ringe til os på 35 34 67 00. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 
                                                                                                                        
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


 Varer undtaget fortrydelsesretten


Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
 

  1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

 

  1. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.


Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

 

KARTÓ 

H. C. Ørsteds Vej 50D

1879  Frederiksberg C.


 
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 

Varen sendes til:

KARTÓ 

H. C. Ørsteds Vej 50D

1879  Frederiksberg C.


 
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.


Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos KARTÓ I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.
 
Som registreret hos KARTÓ I/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@karto.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. (Indsæt: url for de nævn der er relevante for de varer eller ydelser, du sælger i din webshop.)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 24-06-2019